PMI: Μετάβαση στον smoke-free κόσμο με προϊόντα δίχως καύση

0

ΚΟΣΜΑΣ ΖΑΚΥΝΘΙΝΟΣ

Με πρώτο ορόσημο το 2025, η Philip Morris International (PMI) βρίσκεται σε διαδικασία μετασχηματισμού από μια παραδοσιακή καπνοβιομηχανία σε έναν smoke-free όμιλο, αναπτύσσοντας παράλληλα τον τομέα της υγείας και ευεξίας.

«Eάν δεν καπνίζετε, μην ξεκινήσετε. Eάν καπνίζετε, κόψτε το. Εάν δεν το διακόψετε, αλλάξτε. Η διακοπή του καπνίσματος ήταν και θα είναι πάντα η καλύτερη επιλογή για την υγεία σας» όπως τονίζει ο Tommaso Di Giovanni, Vice President International Communications, της Philip Morris International (PMI), στο πλαίσιο παρουσίασης των πρόσφατων επιστημονικών δεδομένων στο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης (Cube) στην Ελβετία, αναφερόμενος και στα επόμενα βήματα της εταιρείας, μετά την είσοδο της στο χώρο του φαρμάκου.

«Tα επιστημονικώς τεκμηριωμένα εναλλακτικά προϊόντα -δίχως καύση- αποτελούν μια δυνητικά λιγότερο επιβλαβή συνήθεια για ενήλικες που επιμένουν να καπνίζουν, σημειώνει –μεταξύ άλλων– ο Tommaso Di Giovanni, καθώς η PMI έχει αξιοποιήσει την τεχνολογία και την επιστήμη, για να διαθέσει στην αγορά λιγότερο επιβλαβή προϊόντα, σε σχέση με τα παραδοσιακά τσιγάρα, για πάνω από μια δεκαετία.

Με τις προβλέψεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας να παραμένουν δυσοίωνες, καθώς εκτιμά ότι έως το 2025 θα υπάρχουν περισσότερο από 1 δισεκατομμύριο καπνιστές, είναι λογικό ότι να υπάρχουν εναλλακτικές –λιγότερο επιβλαβείς– λύσεις σε σχέση με το τσιγάρο.

«Τα προϊόντα μειωμένου κινδύνου, μπορούν να λειτουργήσουν συμπληρωματικά στα ήδη υπάρχοντα μέτρα ελέγχου του καπνίσματος, ενθαρρύνοντας τους ενήλικες καπνιστές που θα συνέχιζαν να καπνίζουν να αλλάξουν συνήθειες» τονίζει ο Tommaso Di Giovanni.

Στα προϊόντα μη καύσης δεν λαμβάνει χώρα η καύση του καπνού και αντιστοίχως οι υψηλές θερμοκρασίες και έτσι το αερόλυμα που παράγεται δεν περιέχει όλες αυτές τις στερεές και υγρές ουσίες που εμφανίζονται στο τσιγάρο με την καύση. Η παρουσία βλαβερών και δυνητικά βλαβερών για την υγεία ουσιών μειώνεται δραματικά, σε ποσοστό που ξεπερνά το 90% και σε πολλές περιπτώσεις και το 95% συγκριτικά με το τσιγάρο.

Ο ρόλος της νικοτίνης

Η νικοτίνη μολονότι είναι εθιστική και μπορεί να είναι τοξική όταν λαμβάνεται ή απορροφάται σε υψηλές δόσεις (πολύ υψηλότερες από αυτές που βρίσκονται κατά το κάπνισμα ή το άτμισμα) δεν κάνει το τσιγάρο βλαβερό, παρά τη διαδεδομένη πεποίθηση.

Οι τοξίνες και οι καρκινογόνοι παράγοντες στον καπνό που παράγεται είναι οι κύριες αιτίες των ασθενειών που σχετίζονται με το κάπνισμα. Η νικοτίνη είναι ένας από τους λόγους που οι άνθρωποι καπνίζουν, σε συνδυασμό με τη γεύση και τη συνήθεια.

«Οι τοξίνες και οι καρκινογόνες ουσίες που εκλύονται από τον καπνό του παραδοσιακού τσιγάρου –και όχι η νικοτίνη– ευθύνονται για την εκδήλωση ασθενειών» σημειώνει ο Tommaso Di Giovanni.

Προκειμένου οι καπνιστές να στραφούν σε λιγότερο επιβλαβή εναλλακτικά προϊόντα, θα πρέπει να περιέχουν νικοτίνη. Αυτός ακριβώς είναι ο λόγος που η PMI εστιάζει στην ανάπτυξη προϊόντων που προσφέρουν γευστικό αρωματικό ατμό που περιέχει νικοτίνη –αλλά με πολύ χαμηλότερα επίπεδα επιβλαβών χημικών ουσιών σε σχέση με αυτά που βρίσκονται στον καπνό του τσιγάρου.

Στροφή των καπνιστών σε λιγότερο βλαβερές εναλλακτικές

Στην «εξίσωση» της στροφής των καπνιστών σε λιγότερο βλαβερές εναλλακτικές, υπάρχει πληθώρα επιστημονικών μελετών μετά από χρόνια έρευνας, όπως επεσήμανε από πλευράς της η Dr. Gizelle Baker, VP Global Scientific Engagement της PMI, σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως «Mε την κατάλληλη υποστήριξη από τις κυβερνήσεις και τους οργανισμούς δημόσιας υγείας, η πώληση τσιγάρων μπορεί να πάψει μεσοπρόθεσμα να υφίσταται σε πολλές χώρες. Ο απώτερος στόχος για το κάπνισμα τσιγάρων είναι η διακοπή της συνήθειας αυτής και για όσους δεν επιθυμούν να διακόψουν, η παροχή εναλλακτικών λύσεων».

Αναφερόμενη στην ανάγκη ευρύτερης συνεργασίας μεταξύ της επιστημονικής και ερευνητικής κοινότητας και βιομηχανίας, η Dr. Gizelle Baker τόνισε ότι τα στοιχεία από έρευνες –τόσο της ΡΜΙ όσο και ανεξάρτητων φορέων σε διάφορες χώρες του κόσμου– είναι ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά για τη συμβολή των προϊόντων χωρίς καύση στη δημόσια υγεία και την οριστική απομάκρυνση από το τσιγάρο.

Μάλιστα, όπως σημείωσε, συνολικά 13,2 εκατ. χρήστες του προϊόντος της ΡΜΙ που θερμαίνει και δεν καίει τον καπνό (κυκλοφορεί με την εμπορική ονομασία IQOS), έχουν απομακρυνθεί τελείως από τα τσιγάρα.

O μετασχηματισμός της PMI

Η PMI, είναι από τις λίγες οι εταιρείες παγκοσμίως που έχουν εισέλθει σε μια φάση μετασχηματισμού. Η καπνοβιομηχανία εδώ και πάνω από μια δεκαετία έχει ξεκινήσει μια φιλόδοξη πορεία που έχει ως στόχο να εξαλείψει το βασικό της προϊόν, το τσιγάρο, και να το αντικαταστήσει με άλλα εναλλακτικά προϊόντα καπνού που είναι λιγότερο βλαβερά για την υγεία.

«Προς ένα μέλλον δίχως καπνό, η PMI εργάζεται σκληρά για να επεκτείνει το όραμα της, που δεν είναι άλλο, από το να μετεξελιχθεί σε ένα οργανισμό που διαθέτει προϊόντα για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας και υπερβαίνουν τα προϊόντα καπνού και νικοτίνης» σημειώνει με νόημα ο Tommaso Di Giovanni.

Το όραμα… «Beyond Nicotine»

Πέρα από τα προϊόντα καπνού, η PMI διευρύνει το χαρτοφυλάκιο «υγείας» με τις πρόσφατες εξαγορές των φαρμακευτικών εταιρειών Fertin Pharma, OtiTopic και Vectura ενισχύοντας το όραμα της για ένα μέλλον… «πέρα από τη νικοτίνη».

Πριν από ένα χρόνο περίπου, όπως εξηγεί ο Tommaso Di Giovanni, η Philip Morris International (PMI) ανακοίνωσε την απόκτηση της βρετανικής φαρμακευτικής εταιρείας Vectura. Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκε και η εξαγορά της εταιρείας OtiTopic (εξειδικεύεται στα εισπνεόμενα φάρμακα) αλλά και της εταιρείας προϊόντων ευεξίας, Fertin Pharma.

Με τις συγκεκριμένες κινήσεις, η PMI «βλέπει» ευκαιρίες ανάπτυξης σε παράπλευρους επιχειρηματικούς τομείς δραστηριότητες, πέρα από τη βασική της δραστηριότητα. Στόχος της PMI είναι το 2025 να δημιουργηθούν έσοδα άνω του 1 δισ. δολ. από προϊόντα «Beyond Nicotine», από τις κατηγορίες της ευεξίας, της αυτοφροντίδας και των εισπνεόμενων θεραπειών.

Με την τεχνογνωσία που διαθέτουν οι Vectura, Fertin Pharma και OtiTopic, μαζί με τα υπάρχοντα επιστημονικά δεδομένα που έχει στο χαρτοφυλάκιο της, η PMI στοχεύει να δημιουργήσει και να προσφέρει μακροπρόθεσμα στέρεο έδαφος για ένα καλύτερο και βιώσιμο μέλλον.

Share.

About Author

JP Communications

Comments are closed.