Ευαγγελία Φωτιάδου – Head of Marketing and Customer Experience, Boehringer Ingelheim Hellas
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στο χώρο της υγείας πριν μερικά χρόνια φάνταζε ως μακρινό μέλλον και συστατικό των ταινιών επιστημονικής φαντασίας, μέχρι να έρθει η στιγμή που εγκαταστάθηκε ως αναγκαίο «κακό» με γρήγορες και συνοπτικές διαδικασίες, λόγω της πανδημίας COVID 19. Μια από τις μόνιμες «παρενέργειες» για πολλές προηγμένες οικονομίες ήταν η ταχύτερη υιοθέτηση των ψηφιακών τεχνολογιών και εργαλείων.
Σε όλες τις προηγμένες οικονομίες, η ψηφιοποίηση αυξήθηκε κατά μέσο όρο περίπου 6 ποσοστιαίες μονάδες, σύμφωνα με έρευνες. Τα αποτελέσματα των ερευνών αυτών υπογραμμίζουν πώς η πανδημία επιτάχυνε την ψηφιοποίηση, ειδικά σε οικονομίες και βιομηχανίες που είχαν καθυστερήσει.
Δύο από τις βιομηχανίες που επωφελήθηκαν από την πανδημία είναι σίγουρα η φαρμακευτική βιομηχανία και η βιομηχανία της ιατρικής τεχνολογίας. Η ψηφιακή υγεία αναπτύσσεται ραγδαία, σε παγκόσμιο επίπεδο αλλάζοντας την καθημερινότητα όλων. Αυτό που εμφανίστηκε ως ανάγκη, πλέον έχει μετατραπεί σε στρατηγική ανάπτυξης όλων των μεγάλων οργανισμών.
Μέχρι το 2020, η φαρμακευτική βιομηχανία ήταν πίσω από άλλες βιομηχανίες όσον αφορά τις επενδύσεις στο digital marketing, καθώς επικεντρωνόταν σε συναντήσεις face to face με τους επαγγελματίες υγείας. Η πανδημία COVID 19 ανάγκασε πολλές επιχειρήσεις να επανεξετάσουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα, τον τρόπο λειτουργίας, τη στρατηγική μάρκετινγκ και τα κανάλια επικοινωνίας με τους πελάτες τους. Οι φαρμακευτικές εταιρείες προχώρησαν στην αλλαγή αυτή με πολλές επενδύσεις στην ψηφιοποίηση.
Δημιουργία ψηφιακών υπηρεσιών
Στην Boehringer Ingelheim, έχουμε ξεκινήσει το ταξίδι αυτό εδώ και αρκετά χρόνια και εργαζόμαστε συστηματικά για τη δημιουργία ψηφιακών υπηρεσιών με ουσιαστικό αντίκτυπο στην υγεία των ανθρώπων και των ζώων. Αναπτύσσουμε παγκοσμίως φιλόδοξα ψηφιακά προϊόντα, υπηρεσίες και πλατφόρμες. Προσπαθούμε πάντα να βρισκόμαστε στην αιχμή της δημιουργίας αξίας μέσω των δεδομένων. Για να επιτευχθεί αυτό, δημιουργούμε μια κουλτούρα βασισμένη σε ένα οικοσύστημα δεδομένων με επίκεντρο τον χρήστη σε ολόκληρο τον οργανισμό. Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες προόδου σήμερα είναι η αυξανόμενη σημασία των δεδομένων. Ο όγκος των δεδομένων που δημιουργούνται και καταναλώνονται στην κοινωνία μας θα υπερδιπλασιαστεί τα επόμενα 3 χρόνια. Καθώς ο όγκος των δεδομένων αυξάνεται, αυξάνονται και οι δυνατότητές μας να τα αξιοποιήσουμε.
Από την ίδρυσή της το 1885, η Boehringer Ingelheim ήταν πάντα στην πρώτη γραμμή των ιατρικών ανακαλύψεων. Οι καινοτομίες μας στο χώρο της υγείας, έγιναν δυνατές χάρη στην ικανότητα της Boehringer Ingelheim να συμβαδίζει με το χρόνο και να προσαρμόζεται στις νέες εξελίξεις και τάσεις στην κοινωνία και την τεχνολογία. Η συνεχής μεταμόρφωση και προσαρμογή αποτελούν βασικό μέρος του DNA μας και οδήγησαν σε πολλές επιτυχίες. Αυτή η στάση αντανακλάται επίσης στις βασικές αρχές μας – Accountability, Agility, Intrapreneurship.
Και το ταξίδι μας συνεχίζεται στο χώρο της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) που υπόσχεται να μεταμορφώσει την κλινική έρευνα, προσφέροντας αποτελεσματικότητα, ακρίβεια και πιο ισχυρά δεδομένα από ποτέ, πάντα προς όφελος των ασθενών.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στη φαρμακευτική βιομηχανία αποδείχτηκε ζωτικής σημασίας στοχεύει στη βελτίωση της φροντίδας των ασθενών, στη βελτίωση της επικοινωνίας με τους επαγγελματίες υγείας, τη σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας, την παραγωγή και ανάπτυξη φαρμάκων.